مصاحبه آرشیو خبر ها
شکست پروژه شبیه‌ انگاری تونالی با پیرلو

شکست پروژه شبیه‌ انگاری تونالی با پیرلو

 

پشت‌صحنه‌ها همیشه متفاوت‌تر از رویدادهایی است که اغلب ما در مقابل چشمان‌مان شاهد آن هستیم. ماجرای علاقه یوونتوس به ساندرو تونالی و پروژه شبیه‌انگاری او با آندره‌ا پیرلو یکی از سریالی‌ترین اخبار رسانه‌ها در دو سال اخیر بود. با این حال سناریوی هموارسازی مسیر هافبک 20 ساله و لومباردیایی برشا به تورین، هرگز رنگ واقعیت به خود نگرفت تا یکبار دیگر مرز روشن میان بازی‌های رسانه‌ای با هدف‌گذاری‌های حقیقی در باشگاه‌ها به همه نشان داده شود.

 

روبرتو لا فلوریو نماینده ویژه فیفا و مفسر تلویزیونی در ایتالیا یکی از معروف‌ترین استعدادیاب‌های فوتبال در این کشور است. از دوسه‌نا و مورتی گرفته تا الشعراوی و تونالی همگی بازیکنانی هستند که با نگاه تیزبینانه این «پزشک» ایتالیایی کشف و به فوتبال این کشور معرفی شده‌اند. لا فلوریو علی‌رغم زمان کوتاهی که در اختیار داشت به چند پرسش ما در خصوص چهره جدید یوونتوس با سرمربیگری آندره‌ پیرلو، ماجرای یووه و ساندرو تونالی، ترانسفرینگ تابستانی بیانکونری و پیش‌بینی در مورد اصلی‌ترین رقیب بانوی‌پیر در این فصل پاسخ داد؛ اظهاراتی که بخش مربوط به تونالی‌اش گوشه‌ای از حقیقت کمتر بیان شده در مورد این بازیکن را آشکار می‌کند.

 

 

اولین حضور پیرلو بر روی نیمکت مربیگری یوونتوس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 

دقیقاً همانطور که انتظار می‌رفت، شروع کرد. او مشخصاً فرم یووه را تغییر داده بود و تأثیر حضور او به وضوح آشکار بود. با این حال تغییر نگرش و ذهنیت یوونتوس همچنان نیازمند زمان بیشتری است.

 

از شما به عنوان کاشف ساندرو تونالی یاد می‌شود. اساساً به شباهت او با آندره‌ا پیرلو اعتقاد دارید؟

 

خیر. اینها بیشتر توصیفات ژورنالیستی است که در دوران حضور او در برشا برای معرفی‌ کردن بیشتر او در رسانه‌ها بیان می‌شد. پیرلو، پیرلو است و کارنامه فوتبالی‌اش پیش چشم همه علاقه‌مندان قرار داد اما تونالی هنوز جوان است و زود است که مورد چنین سنجش‌هایی قرار بگیرد. چگونه می‌توان تفاوت‌های نقش آنها در زمین را که یکی تدافعی و دیگری هجومی است نادیده انگاشت و صرفاً به دلیل شباهت‌هایی در مدل مو تلاش کرد تا آنها را یک روح در دو بدن معرفی کرد؟! تونالی تازه به میلان پیوسته و در ابتدای راه قرار دارد؛ یکبار برای همیشه که شده باید به این داستان (شباهت تونالی به پیرلو) خاتمه دهیم و او را بیش از این تحت فشار قرار ندهیم.

 

یوونتوس واقعاً به دنبال جذب او بود؟

 

پیوستن او به بیانکونری یا نراتزوری نمی‌توانست در این مقطع برای او مفید باشد. با این حال صراحتاً به شما می‌گویم بسیاری از خبرهای رسانه‌ها در مورد تلاش یووه برای جذب او چیزی فراتر از شایعات رسانه‌ای نبود. فعلاً که او به میلان پیوسته و همین نیز گامی مهم در رشد و شکوفایی بیشتر او خواهد بود.

 

حالا که صحبت از نقل و انتقالات شد مایلم نظر شما در مورد نیازهای یووه در این بازار را جویا شوم.

 

بیاید کمی واقع‌بینانه با هم صحبت کنیم. یووه هر فصل برای پیروزی در تمامی رقابت‌هایی که قرار است در آن حضور یابد بسته می‌شود. تیمی که از کریستیانو رونالدو تا پائولو دیبالا را در اختیار دارد می‌تواند بازیکنان دیگری نظیر آنها را نیز در اختیار داشته باشد. نباید فراموش کنیم که امسال مسابقات کوتاه‌تر و فشرده‌تر خواهند بود و برای تیم‌هایی مثل یووه که در سه جبهه می‌جنگند داشتن بازیکنان مناسب و باکیفیت در تمامی خطوط الزامی است.

 

به عنوان آخرین سوال؛ اصلی‌ترین رقیب بیانکونری را چه تیمی می‌دانید؟

 

انتخاب من اینتر ناتزیوناله است. آنها تیمی یکدست با ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه در اختیار دارند. نفرات آماده و شاخص این تیم می‌توانند نراتزوری را به رقیبی سرسخت برای یووه مبدل سازند. البته از پروژه ویژه میلان و ترکیب جوان شده‌اش نیز نباید گذشت؛ آنها می‌توانند این فصل همه را غافلگیر کنند.

 

با تشکر از Luca Cavallero

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: